Veelgestelde vragen

Het registratieproces

  1. Hoe kan Bedrijfsfoto's mijn bedrijf helpen?
  2. Waarom worden er foto's van bedrijven genomen en hoe kan ik de foto's bekijken?
  3. Wat doet de vertrouwde fotograaf dat ik zelf niet kan?
  4. Waar zijn vertrouwde fotografen momenteel actief?
  5. Kan een bedrijf waar ook ter wereld een fotosessie aanvragen?
  6. Gelden er beperkingen voor het type bedrijf dat kan deelnemen?
  7. Wat is de relatie tussen een vertrouwde fotograaf en Google?
  8. Wat zijn de kosten voor het nemen van foto's van mijn bedrijf?
  9. Ben ik verplicht deel te nemen als ik via dit programma een aanvraag heb verzonden?

De fotosessie

  1. Hoe kan ik een fotosessie regelen?
  2. Wat kan ik doen als een vertrouwde fotograaf niet beschikbaar is of niet reageert?
  3. Hoe lang duurt een fotosessie?
  4. Wat heb ik nodig om mijn bedrijf voor te bereiden op een fotosessie?
  5. Van welke onderdelen van mijn bedrijven worden foto's genomen?
  6. Verstoort de fotosessie mijn bedrijfsactiviteiten?
  7. Worden er ook mensen gefotografeerd?

Privacy en juridische aspecten

  1. Welke maatregelen zijn genomen om de privacy te beschermen en te voldoen aan de wettelijke voorschriften?
  2. Wie is binnen mijn bedrijf juridisch bevoegd om toestemming te geven voor de fotosessie?
  3. Gebruikt Google de afbeeldingen ook in andere applicaties dan op pagina's bij Google+ Lokaal?
  4. Zijn de foto's die door een vertrouwde fotograaf zijn genomen, mijn eigendom?
  5. Kan ik de foto's bekijken nadat ze zijn genomen en voordat ze beschikbaar worden op mijn pagina bij Google+ Lokaal?
  6. Kan ik afbeeldingen vervagen of alle panorama's verwijderen uit mijn bedrijfsvermelding?
  7. Kunnen mijn foto's om andere redenen worden verwijderd?
  8. Kan ik de verwijdering van een foto aanvragen als ik niet de eigenaar van het bedrijf ben?

Aanvullende vragen

  1. Kan ik deze afbeeldingen op de website van mijn bedrijf plaatsen?
  2. Kan ik een tweede fotosessie aanvragen?
  3. Wat is AdWords Express en hoe kan ik profiteren van een promotie-aanbieding?

Het registratieproces

  1. Hoe kan Bedrijfsfoto's mijn bedrijf helpen?

    Als potentiële klanten op Google naar uw bedrijfsnaam zoeken, worden de afbeeldingen direct op de pagina met zoekresultaten weergegeven. Deze panorama's worden ook gepubliceerd op pagina's bij Google+ Lokaal, Google Maps en andere Google-sites en geven uw klanten een beter beeld van de indeling, de inrichting en de schoonheid van uw interieur. Met behulp van gebruiksvriendelijke HTML-fragmenten of Google Maps API's kunt u links naar deze afbeeldingen toevoegen aan de website van uw bedrijf, en zo ook potentiële klanten aantrekken die uw website bezoeken.

  2. Waarom worden er foto's van bedrijven genomen en hoe kan ik de foto's bekijken?

    Vertrouwde fotografen voor Google nemen foto's van hoge kwaliteit die vervolgens in weergaven van 360 graden worden samengevoegd met behulp van panoramische cameratechnologie. Deze vertrouwde fotografen zijn onafhankelijke contractanten die door Google zijn opgeleid en gecertificeerd om panorama's van hoge kwaliteit te maken. Als eigenaar kunt u ook uw eigen foto's uploaden naar Google door u aan te melden bij Google+ Lokaal. U kunt de foto's en panorama's van 360 graden direct in de zoekresultaten van Google en op uw pagina bij Google+ Lokaal bekijken.

  3. Wat doet de vertrouwde fotograaf dat ik zelf niet kan?

    Vertrouwde fotografen zijn opgeleid om foto's van hoge kwaliteit van uw interieur te nemen, zodat ze het hoofd kunnen bieden aan veelvoorkomende uitdagingen zoals beperkte belichting en smalle ruimten. De fotografen zijn ook gecertificeerd om met behulp van visooglenzen en draaiende camerabehuizingen (gemonteerd op statieven) foto's te maken die, nadat ze door de fotografen zijn geüpload in de verwerkingsprocessen van Google, worden omgezet naar panorama's van 360 graden en een interieurwandeling door uw bedrijf. Nadat fotografen de foto's van hun camera's hebben geüpload, worden deze foto's door verwerkingsprocessen van Google op basis van geavanceerde technologieën voor de samenvoeging en afstemming van afbeeldingen, HDR en overige technologieën omgezet naar panoramische interieurwandelingen.

  4. Waar zijn vertrouwde fotografen momenteel actief?

    Vertrouwde fotografen plannen fotoshoots met bedrijfseigenaren in de Verenigden Staten, Canada, Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Zweden, Denemarken, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland. Ook al zijn we nog niet actief in uw regio, toch kunt u al uw eigen foto's uploaden via Google+ Lokaal.

  5. Kan een bedrijf waar ook ter wereld een fotosessie aanvragen?

    Ja! Het is fantastisch dat mensen over de hele wereld hierin geïnteresseerd zijn. Uw verzoeken helpen ons om te beslissen naar welke regio's we Google Bedrijfsfoto's gaan uitbreiden.

  6. Gelden er beperkingen voor het type bedrijf dat kan deelnemen?

    We staan vertrouwde fotografen of bureaus niet toe afbeeldingen van overheidsgebouwen te uploaden. We staan ook niet toe dat afbeeldingen van museums worden geüpload via het programma Bedrijfsfoto's, omdat deze afbeeldingen worden ondersteund via het Google Art Project.

  7. Wat is de relatie tussen een vertrouwde fotograaf en Google?

    Vertrouwde fotografen zijn onafhankelijke contractanten of bedrijven die niet in dienst zijn van Google, die geen tussenpersoon van Google zijn en die op geen enkele andere wijze gelieerd zijn aan Google. Google heeft hen gecertificeerd omdat ze voldoen aan de kwaliteitsstandaarden van Google voor het nemen, uploaden en beheren van speciale foto's en panorama's, en mogelijk ook het publiceren ervan op Google-sites.

  8. Wat zijn de kosten voor het nemen van foto's van mijn bedrijf?

    Omdat vertrouwde fotografen niet in dienst zijn van Google en ook niet zijn gelieerd aan Google, bepalen ze zelf de prijs voor hun services. We verwachten van de vertrouwde fotografen dat ze hun services tegen een redelijke marktprijs aanbieden. U kunt met hen onderhandelen over een aanvaardbare prijs voor de service. Vóór elke fotosessie biedt de vertrouwde fotograaf de Serviceovereenkomst, waarin zijn services worden beschreven, aan ter acceptatie. In de overeenkomst wordt (onder andere) ook uiteengezet dat in ruil voor uw betaling aan de vertrouwde fotograaf, de gemaakte afbeeldingen uw eigendom worden.

  9. Ben ik verplicht deel te nemen als ik via dit programma een aanvraag heb verzonden?

    Nee. Nadat u een aanvraag heeft verzonden, neemt de vertrouwde fotograaf (als en wanneer een vertrouwde fotograaf beschikbaar wordt in uw plaats) contact met u op om de details met u te bespreken en de nodige informatie van u te krijgen, voordat foto's van uw bedrijf worden genomen.

De fotosessie

  1. Hoe kan ik een fotosessie regelen?

    Controleer eerst in de lijst met vertrouwde fotografen op deze website of er al vertrouwde fotografen beschikbaar zijn voor uw plaats en neem rechtstreeks contact met een fotograaf op om een fotosessie te plannen. Als u geen fotosessie kunt plannen of als de lijst geen vertrouwde fotograaf bevat voor uw plaats, vult u het online aanvraagformulier in.

  2. Wat kan ik doen als een vertrouwde fotograaf niet beschikbaar is of niet reageert?

    Als de vertrouwde fotograaf niet beschikbaar is of niet reageert, verstrekt u ons uw bedrijfs- en contactgegevens via de knop 'Aanvraag verzenden'. Houd er echter rekening mee dat we Bedrijfsfoto's op dit moment slechts voor een beperkt aantal plaatsen aanbieden en het nog enige tijd kan duren voordat we u kunnen helpen. Hartelijk dank voor uw begrip.

  3. Hoe lang duurt een fotosessie?

    In de meeste gevallen duurt een fotosessie ongeveer een uur, maar de werkelijke duur is afhankelijk van de omvang van uw bedrijf.

  4. Wat heb ik nodig om mijn bedrijf voor te bereiden op een fotosessie?

    U kunt extra schoonmaken en alles opruimen voordat de fotosessie wordt gehouden, maar het is wel de bedoeling van de foto's om uw klanten te laten zien wat ze kunnen verwachten als ze uw bedrijf op een gewone dag bezoeken.

  5. Van welke onderdelen van mijn bedrijven worden foto's genomen?

    Fotosessies omvatten de voornaamste klantgerichte onderdelen van uw bedrijf. U kunt met de fotograaf overleggen welke onderdelen van uw bedrijf u onder de aandacht wilt brengen en welke u wilt uitsluiten van de sessie. Nogmaals, het is de bedoeling dat de foto's aan klanten laten zien wat ze kunnen verwachten als ze uw bedrijf op een gewone dag bezoeken.

  6. Verstoort de fotosessie mijn bedrijfsactiviteiten?

    We weten dat u een bedrijf moet leiden en daarom hebben we fotosessies zo ontworpen dat ze u hierbij zo weinig mogelijk hinderen. Vertrouwde fotografen werken zo veel mogelijk volgens uw planning, om ervoor te zorgen dat foto's worden genomen op een tijdstip dat voor u en uw bedrijf past. Voor fotosessies zijn geen speciale apparatuur, belichting of installaties vereist. U kunt dus gerust open blijven. Hoewel fotosessies niet storend zijn en uw normale bedrijfsactiviteiten niet hinderen, is het een goed idee dat uw klanten weten dat er foto's worden genomen, zodat ze zo veel mogelijk kunnen vermijden dat ze zich in het zicht van de camera bevinden.

  7. Worden er ook mensen gefotografeerd?

    Omdat we de aandacht in de foto's op het interieur van uw bedrijf willen vestigen, willen we zo weinig mogelijk mensen op de foto's hebben. Tijdens de sessies kunnen fotografen een mededeling ophangen om klanten en medewerkers erop te wijzen dat ze kunnen worden gefotografeerd. Als eigenaar bent u verantwoordelijk om aan uw medewerkers en klanten te melden dat de fotosessie plaatsvindt.

Privacy en juridische aspecten

  1. Welke maatregelen zijn genomen om de privacy te beschermen en te voldoen aan de wettelijke voorschriften?

    Alle onderdelen van uw bedrijf die u niet wilt laten zien, worden uitgesloten van de fotosessie. Bovendien waarschuwen onze fotografen uw klanten en medewerkers altijd voordat er een foto wordt genomen, om zo hun privacy te respecteren. Alle panorama's worden bewerkt door onze geavanceerde vervagingstechnologie om gezichten van medewerkers of klanten die zichtbaar zijn op afbeeldingen, onherkenbaar te maken. U kunt op elk moment aanvullende vervaging aanvragen of volledige afbeeldingen verwijderen via onze link 'Een probleem melden' onder aan een panorama of vanaf uw pagina bij Google+ Lokaal.

  2. Wie is binnen mijn bedrijf juridisch bevoegd om toestemming te geven voor de fotosessie?

    U moet de juiste bevoegdheid hebben om een vertrouwde fotograaf toegang te verlenen tot het bedrijfsgebouw zodat deze foto's kan nemen, en om Google vervolgens toe te staan die foto's in producten of services te gebruiken. Mensen met deze bevoegdheid zijn de eigenaar van het bedrijf of een directeur of manager die is aangewezen om dergelijke verbintenissen aan te gaan namens het bedrijf. Door vóór de fotosessie akkoord te gaan met de Algemene voorwaarden en de Servicevoorwaarden van Google, bevestigt u dat u de bevoegdheid heeft om die verbintenis aan te gaan.

  3. Gebruikt Google de afbeeldingen ook in andere applicaties dan op pagina's bij Google+ Lokaal?

    Google kan deze afbeeldingen in andere producten en services op nieuwe manieren gebruiken om uw bedrijfsgegevens nog nuttiger en toegankelijker te maken voor gebruikers. Door een verdere integratie met Google Maps kunnen klanten deze afbeeldingen bijvoorbeeld makkelijk vinden in de Street View-panorama's van 360 graden van nabijgelegen wegen voor tal van locaties.

  4. Zijn de foto's die door een vertrouwde fotograaf zijn genomen, mijn eigendom?

    Ja, de foto's die door een vertrouwde fotograaf zijn genomen, worden uw eigendom nadat u voor deze service heeft betaald en de sessie is voltooid. Door de overeenkomst te ondertekenen die door de vertrouwde fotograaf wordt aangeboden, verleent u een licentie voor het gebruik van de foto's aan Google om de afbeeldingen te publiceren.

  5. Kan ik de foto's bekijken nadat ze zijn genomen en voordat ze beschikbaar worden op mijn pagina bij Google+ Lokaal?

    Omdat de technologie werkt met afzonderlijke, niet-samengevoegde en ongecontroleerde afbeeldingen die nog aanzienlijk moeten worden bewerkt nadat ze door de fotograaf zijn geüpload voor de aangename 'wandelervaring' door uw interieur, is het niet mogelijk de afbeeldingen te beoordelen voordat ze naar Google worden geüpload.

  6. Kan ik afbeeldingen vervagen of alle panorama's verwijderen uit mijn bedrijfsvermelding?

    Ja, als u een ernstig probleem heeft gevonden, kunt u ons vragen bepaalde gebieden in elk van de panorama's te vervagen. U kunt ons ook vragen alle panorama's weg te halen. Op dit moment kunnen we nog geen afzonderlijke panorama's weghalen. Als u vervaging of verwijdering wilt aanvragen, klikt u op de link 'Een probleem melden' voor de specifieke afbeeldingen waarin u problemen heeft gevonden en verstrekt u ons de gevraagde informatie. Het vervagings- of verwijderingsproces kan enkele dagen duren.

  7. Kunnen mijn foto's om andere redenen worden verwijderd?

    Ja, uw foto's kunnen worden verwijderd als ze het fotobeleid van Google schenden. Hoewel alle bedrijfsafbeeldingen worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole voordat ze worden geüpload, kunnen bepaalde foto's later toch nog als ongepast worden gemeld en worden verwijderd. U vindt het volledige fotobeleid hier.

  8. Kan ik de verwijdering van een foto aanvragen als ik niet de eigenaar van het bedrijf ben?

    Net zoals ons beleid voor Street View-afbeeldingen stelt onze functie 'Een probleem melden' gebruikers in staat om verdere vervaging van afbeeldingen aan te vragen, als de gebruiker wordt weergegeven op de panorama's van 360 graden. Gebruikers kunnen ook de verwijdering van afbeeldingen aanvragen waarop ongepaste inhoud wordt weergegeven, en eigenaars kunnen ons vragen panorama's van 360 graden die door vertrouwde fotografen zijn gemaakt, te verwijderen via de link 'Een probleem melden' of de link 'Ongepaste foto rapporteren' voor foto's van elementen op de kaart.

Aanvullende vragen

  1. Kan ik deze afbeeldingen op de website van mijn bedrijf plaatsen?

    Ja, we moedigen u aan de wandelervaring door het interieur van uw bedrijf ook te delen met uw klanten. Als u de panorama's van 360 graden wilt integreren in uw website, zoekt u het HTML-fragment van een goed gezichtspunt van een panorama op Google Maps, klikt u op de knop 'Link', klikt u op 'Deze kaart aanpassen en als voorbeeld weergeven' en kopieert en plakt u de HTML-code om deze in te sluiten in uw website. Als u meer aanpassingsmogelijkheden wilt voor uw afbeeldingen, kunt u de Google Maps API gebruiken.

  2. Kan ik een tweede fotosessie aanvragen?

    Ja, het staat u vrij om een vertrouwde fotograaf te contracteren en een nieuwe fotosessie te regelen zo vaak als u wilt, maar het is aan de individuele vertrouwde fotograaf om de kosten te bepalen. Zo zullen veel bedrijven die onlangs hun interieur opnieuw hebben ingericht of die seizoensgebonden versiering aanbrengen, een nieuwe fotosessie willen aanvragen. Vergeet niet dat u ook altijd uw eigen actuele foto's kunt uploaden via Google+ Lokaal.

  3. Wat is AdWords Express en hoe kan ik profiteren van een promotie-aanbieding?

    AdWords Express is de gebruiksvriendelijke advertentieoplossing van Google, ideaal voor lokale bedrijven die op de websites van Google en zijn partners willen adverteren (ook op mobiele apparaten) en meer bezoekers naar hun website of Google+ pagina willen halen. Ga naar de website van AdWords Express voor meer informatie.

    Vereisten voor deelname: als u wilt deelnemen aan dit programma en de AdWords Express-aanbieding wilt ontvangen, moet u de eigenaar van een bedrijf zijn of een door de eigenaar gemachtigde medewerker. Verder moet uw bedrijf bevoegd zijn om in uw regio actief te zijn. Uw bedrijf, de inhoud van foto's en advertentiematerialen moeten ook voldoen aan alle vereisten van het AdWords-beleid (ga naar het AdWords-beleidscentrum voor meer informatie).

    Als u in aanmerking komt voor een promotiecode voor AdWords Express, ontvangt u deze in een e-mail van uw vertrouwde fotograaf nadat de fotosessie is afgerond en uw foto's zijn geüpload naar Google. Als u uw tegoed wilt inwisselen, meldt u zich aan op de website van AdWords Express, waar u aan het eind van het aanmeldingsproces een promotiecode kunt opgeven. Voor assistentie met accounts of algemene vragen over AdWords Express belt u de hulplijn voor AdWords Express.

    Op het gebruik van promotiecodes zijn Algemene voorwaarden van toepassing. De aanbieding is niet beschikbaar voor bestaande AdWords Express- of AdWords-accounts. Er geldt een beperking van 1 aanbieding per bedrijf. Er worden geen extra aanbiedingen gedaan voor extra fotosessies. Promotiecodes kunnen worden ingewisseld in de volgende landen waarin Bedrijfsfoto's wordt aangeboden: Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië en Canada. Deze aanbieding is beperkt geldig: de promotiecodes vervallen op 31 december 2013. Google behoudt zicht het recht voor bepaalde bedrijven geen promotiecode te verstrekken. Voor de meest actuele en gedetailleerde informatie bekijkt u de website van AdWords Express en de Algemene voorwaarden van AdWords Express.