Antwoorden op uw vragen over Bedrijfsprofiel
Veelgestelde vragen over bedrijfsprofielen
Uw bedrijfsprofiel is een kosteloze tool waarmee u zelf kunt bepalen hoe uw bedrijf op Google Zoeken en Maps wordt gepresenteerd. Via uw bedrijfsprofiel kunt u onder meer contact leggen met klanten, updates posten, uw producten en services onder de aandacht brengen en online bestellingen verwerken.
Meer informatie over waar Google de gegevens over uw bedrijf vandaan haalt
Ja, u kunt kosteloos een bedrijfsprofiel op Google maken. Nadat u dat heeft gedaan, kunt u uw bedrijf beheren via Google Zoeken en Maps en zo meer klanten bereiken.
U kunt de Google Maps-app gebruiken om uw bedrijfsprofiel te beheren op uw mobiele apparaat. Op uw desktop kunt u dit rechtstreeks doen via Google Zoeken in uw browser.
Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps
Zolang u persoonlijk contact heeft met klanten, mag u een profiel maken voor uw bedrijf, ook als het geen fysiek adres heeft.
Ja, uw kosteloze bedrijfsprofiel vormt een mooie aanvulling op uw website, want die wordt daardoor beter zichtbaar op Google Zoeken en Google Maps.
De meeste ondernemers bevestigen via telefoon of sms dat ze de rechtmatige eigenaar van hun bedrijf zijn. U kunt ook een verificatiekaart bij Google aanvragen, die naar uw postadres wordt gestuurd.
Met verificatie kunnen we bevestigen dat u de rechtmatige eigenaar van het bedrijf bent en rechten heeft om het bedrijfsprofiel te beheren.
U kunt in uw bedrijfsprofiel kenmerken gebruiken om te laten zien dat u zowel services op locatie als online services aanbiedt.
Meer informatie over hoe u uw online services onder de aandacht brengt
Ja, u kunt reageren op reviews als u bent ingelogd op uw account. In Google Zoeken en Maps verschijnt uw reactie onder de review van de klant onder het label Reactie van de eigenaar.
Ja. Als uw bedrijf specifieke services met verschillende openingstijden aanbiedt (zoals speciale openingstijden voor ouderen, bezorgen of afhalen) kunt u de optie Meer openingstijden gebruiken in plaats van afwijkende openingstijden.
Meer informatie over hoe u de optie Meer openingstijden instelt
U kunt kenmerken gebruiken om klanten te laten weten welke services u aanbiedt, bijvoorbeeld Ter plaatse eten of Buiten afhalen. Bovendien kunt u aangeven welke veiligheidsmaatregelen uw bedrijf heeft getroffen, zoals Mondkapje verplicht, Temperatuurcontrole van personeel of Desinfectie van contactpunten na elke klant.
Het is een goed idee om uw menu te updaten als u nieuwe gerechten gaat serveren of als u speciale aanbiedingen of deals heeft om klanten te trekken. U kunt uw menu updaten door in te loggen op uw bedrijfsprofiel. Klik in het menu aan de linkerkant op Informatie > Menu. Vervolgens kunt u items bewerken of toevoegen.
U kunt uw bedrijfsprofiel nu ook rechtstreeks updaten via Google Zoeken en Maps. Als u dat wilt doen, logt u eerst in op het Google-account dat u heeft gebruikt om uw bedrijf te verifiëren. Tik rechtsboven in de mobiele app van Google Maps op uw profielfoto en selecteer Je bedrijfsprofiel om toegang te krijgen tot deze tools. Op Google Zoeken kunt u zoeken naar de naam van uw bedrijf of ‘mijn bedrijf’ invullen om uw profiel te updaten.
Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps
Bedrijfsprofielen zijn de vervanging van Google Places Zakelijk, Google-vermeldingen en zakelijke pagina’s op Google+.
Ja. Het Programma voor aanbevolen partners is bedoeld voor partners die waardevolle services leveren aan de verkoperscommunity van Google Bedrijfsprofiel in brede zin.
Of het nu gaat om advies op maat of verbetering van uw workflow, wij bieden tools om bedrijven van alle soorten en maten te laten groeien.
U kunt Google Ads gebruiken om meer klanten te bereiken. Wat u ook verkoopt, met Google Ads trekt u mensen naar uw bedrijf.
Deelnemen aan het gesprek
-
Hulp nodig?
Hier leest u hoe u problemen kunt oplossen en veelvoorkomende taken kunt uitvoeren, van uw gegevens beheren tot een reserveerfunctie toevoegen aan uw bedrijfsprofiel.
-
Word lid van onze community.
Kom in contact met andere mensen die een bedrijfsprofiel hebben op Google en wissel tips en ervaringen uit.